BOLT-BLOG

2014.04.01 18:15
Gmail-rekonstrukció
Gmail marketing

Néhány nappal ezelőtt találtam egy rövidke hírt arról, hogy a Google újra tervezi a reklám e-mailek megjelenését. Miért fontos ez nekünk webáruházasoknak is?

 

Biztos nem én vagyok az egyetlen, aki a vásárlóknak – illetve a vásárlók közül azoknak, akik ezt kifejezetten kérték – ún. hírleveleket küld bizonyos rendszerességgel. Tekintsünk most el ezek tartalmától, mert összefoglalóan mindegyik ún. reklám levél (hírlevél, e-dm, e-mail marketing, stb.)

Nos a Google kb. 1 éve kissé önállósította magát és az ingyenesen nyújtott e-mail szolgáltatásában, a Gmailben átszervezte a levelek fogadását a felhasználók számára. Bizonyos mappákat („füleket”) hozott létre és elkezdte – kissé önkényesen – a beérkező leveleket szortírozni.

 

Ez eleinte okozott némi kavarodást, például jó néhány olvasatlan e-mailt. Például az általa reklám levélnek gondolt küldeményeket azonnal és önhatalmúlag az ún. promóciós mappába tette. Aki akarta, az a levelek ide-oda helyezgetésével elkezdhette megtanítgatni a rendszernek, hogy mi hová való, de valljuk be: kit izgat, ha egy hírlevél a promóciós fiókban landol több társával egyetemben? Kizárólag azt, aki küldte.

 

A profibb „hírlevelesek” igyekezték a Gmail-es ügyfeleiket megtanítani arra, hogy tegyék át az ún. „elsődleges” fülre az Ő ÜZENETEIKET, de ennek hatékonysága azért erősen kétséges.

 

A Google új elképzelése az, hogy a normál nézet mellett egy négyzethálós elrendezésben is meg lehet majd jeleníteni a mappákat és ekkor van esélyük a képes reklám leveleknek némi figyelmet kicsikarniuk a fiók tulajdonosától.

 

Mindenesetre azt hiszem a továbbiakban sem tekinthetünk el a Gmail-esek okításától és persze a jövőbeli újítás során még gondosabban kell megterveznünk a leveleinket, ha minél nagyobb arányban  célba akarjuk őket juttatni.

 

Tetszik vagy másokat is érdekelhet ez a téma? Oszd meg velük!
vagy szólj hozzá itt:

 

Már megint foglalkoznom kellene a webáruházzal is!

Meg kellene csinálni ... !
Jó lenne átgondolni ... !
Be kellett volna állítani ... !
Ki kellene találni ... !
Fel kell tölteni ... !
Valamikor már ideje lenne aktualizálni ... !
Már régen le kellett volna cserélni ... !
Na igen! De ki és mikor?
Webáruház figyelmeztetés!
Az Ön webáruházának menedzserre van szüksége! Felveszi a kapcsolatot a webáruház menedzserrel?

Blogértesítő

Szívesen küldök értesítőt az új blog bejegyzésekről, csak kérnie kell!

Nevem
E-mail címem
Email még egyszer

Az adatvédelemről itt olvashat!


Én és a Facebook

Én és a Google+

Google+