BOLT-BLOG
2014.05.07 08:40

Hogyan húzzák le a magyar webshopokat?

Hogyan húzzák le a magyar webáruházakat?

Az egyik korábbi blog bejegyzésemben azon keseregtem, hogy a már megint a magyar webshopokat feketítik. Kiverte nálam a biztosítékot a penzcentrum.hu „A magyar webshopok trükkjei: Így húznak le vásárláskor” című cikke, amely minden komolyabb lelkiismereti aggály nélkül egyenlőségjelet tett a webáruházak (illetve azok üzemeltetői) és az aukciós portálok jótékony jogi homályt biztosító adottságait kihasználó (hogyan is fogalmazzak finoman) „közvetítők” közé. A hangzatos, „klikkvadász” címért cserébe nem okozott gondot nekik az egész magyar webáruház tulajdonosi kör jó hírébe való belegázolás.

 

Persze lehet mondani, hogy tetszettek volna az elmúlt tíz év alatt egy normális érdekképviseleti fórumot létrehozni, az olyan szövetségek helyett, akiknek a tevékenysége szinte csak abból áll, hogy a saját pénzünkért cserébe minősítgessenek minket. De most nem erről akarok írni, hanem arról, hogy hogyan húznak le minket, hogyan húzzák le a magyar webshopokat!

Az elmúlt években a legváltozatosabb formáit láttam a lehúzásnak, mint például:

  • Az Internet elrejtett csücskeiben porosodó „cégkatalógusokban” való megjelenéssel. (Először pókhálós zugot akartam írni, de mivel a keresőrobotokat gyakran póknak is nevezik, a pókháló ebből a szempontból még félreérthetően pozitív is lehetne.)
  • Vevőket minden ezredik évben az oldalra hozó kedvezménykártya rendszerekbe való beléptetéssel.
  • Hatalmas e-mail adatbázissal rendelkező „klubok” tagságával, amelynek révén állítólag több százezer potenciális vásárlót érhetünk el.
  • Keresési kifejezésekre optimalizált PR cikkek megjelentetésével, amelyekkel tényleg a keresési lista elején lehetett megjelenni, viszont olyan kulcsszó összetétellel, amelyre háromévenként keres rá valaki, akkor is csak véletlenül.

A legújabb játékban már ennyit sem kell tenni, egyszerűen csak mások ingyenes szolgáltatását el kell adni pénzért. Például a Google Map, illetve Google Helyek szolgáltatásban való megjelenést.

 

Kb. 3 hónapja hívogat a „Gyémánt Híd” , azzal, hogy ők képviselik Magyarországon a Google Map szolgáltatást és némi ellenszolgáltatásért cserébe beregisztrálnak. Nem elég, hogy egy kb. 5-10 perces munkát ajánlanak többezer forintért, amelyet bárki, bármikor megcsinálhat saját maga ingyen. (A Google Helyek esetében lehet akár 1 óra is, ha nem akkor kell kitalálni a szöveget és megcsinálni a képeket.)

 

Hiába kértem, hogy ne hívjanak többször, töröljenek a listáról, a válasz az volt, hogy sajnos azt nem lehet! Legutóbb megkérdeztem, hogy ugyan miért nem lehet és a válasz az volt, hogy a Cylex adatbázisát használják, ahová a saját jó szántamból regisztráltam és megadtam a telefonszámomat. Szerintük ez jogalap arra, hogy hívogassanak. Vagyis még egy saját adatbázisunk sincs …

 

Amikor azt kértem, hogy adja meg a cég teljes nevét, elérhetőségeit és a vezetője nevét, illetve telefonszámát, akkor azt mondta, hogy azt nem tudja megadni …

 

Tehát összefoglalom: Van egy cég, amely egy másik cég ingyenes szolgáltatását árulja, egy másik cég weboldalán megtalálható telefonszámokat hívogatva és nem tudja megmondani a saját cégének adatait ...

 

Én mondjuk 15 másodpercen belül találtam meg a honlapjukat, ahol jó néhány olyan „szolgáltatást kínálnak”, amelyet fentebb felsoroltam.

 

Elgondolkodtam azon, hogy egy „Lehúzásfigyelő” szolgáltatást indítok.

 

Tetszik vagy másokat is érdekelhet ez a téma? Oszd meg velük!
vagy szólj hozzá itt:

 

Már megint foglalkoznom kellene a webáruházzal is!

Meg kellene csinálni ... !
Jó lenne átgondolni ... !
Be kellett volna állítani ... !
Ki kellene találni ... !
Fel kell tölteni ... !
Valamikor már ideje lenne aktualizálni ... !
Már régen le kellett volna cserélni ... !
Na igen! De ki és mikor?
Webáruház figyelmeztetés!
Az Ön webáruházának menedzserre van szüksége! Felveszi a kapcsolatot a webáruház menedzserrel?

Blogértesítő

Szívesen küldök értesítőt az új blog bejegyzésekről, csak kérnie kell!

Nevem
E-mail címem
Email még egyszer

Az adatvédelemről itt olvashat!


Én és a Facebook

Én és a Google+

Google+