Miben segít a webáruház menedzser?

Hogyan kezdjük?

Webshopot szeretne, de azt sem tudja hol és hogyan fogjon hozzá? Naponta webáruházas ajánlatokat kap, de nem tudja, melyiket válassza? Nem akar pénzt kidobni az ablakon? Jó helyen jár.

Aki még soha nem látott webshopot „belülről”, annak nagyon nehéz eligazodnia abban, hogy vajon mit is kell tudnia egy webáruházi rendszernek. A webáruházakat fejlesztő cégek hosszú funkciólistákat írnak, modulokat és megoldásokat mutatnak be. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy az újdonsült webshop tulajdonosok csak menet közben döbbennek rá, hogyan is működnek ezek a funkciók és utóbb kiderül, hogy az alapmodul semmire nem elég, ezt is meg azt is meg kell még rendelni. Végül minimum 2-3-szor annyiba kerül majd a wesbhop technikai elindítása, mint amennyit „első látásra” gondoltak.

Ráadásul a webáruházban való értékesítéshez nem csak webáruházra van szükségünk. Meg kell terveznünk előre, hogy vajon mi fog történni, amikor beérkezik hozzánk az első megrendelés.. Ki mit fog csinálni? Mibe csomagoljuk? Hol tároljuk? És ez korántsem az összes kérdés, ami felmerül ilyenkor.

Megelőzheti a kellemetlen meglepetéseket, ha olyasvalakivel beszélget az elképzeléseiről, aki évek óta üzemeltet webáruházat, de nem az a célja, hogy eladjon Önnek egy webshop megoldást. Vagyis például velem. A beszélgetésnek az a célja, hogy megtervezzük a webshopon keresztüli értékesítés lépéseit, és kidolgozzuk, hogy a leendő webshopnak mit kell tudnia. Amikor ezzel készen vagyunk, akkor kezdetünk hozzá ahhoz, hogy az elvárásainknak megfelelő webáruházi megoldást kiválasszuk.

Hogyan tovább?

Van egy webáruházam! És most?

Sokan úgy gondolják, hogy „feltöltöm a termékeket a webshopba és már mehet is a dolog”. Ekkor kerül a potenciális vásárló például olyan helyzetbe, hogy talált olyan terméket a webáruházban, amit akár szívesen meg is venne, de fogalma sincs kitől és hogyan jut el hozzá az áru.

Egyébként is gyakran esünk abba a hibába mi kereskedők, hogy a termékekkel többet foglalkozunk, mint a vásárlókkal. Egy webáruházban – ahol sok minden másképpen történik, mint egy hagyományos boltban – a termék csak ez egyik összetevője a sikeres vásárlásnak. A bizalom, a könnyű használhatóság, a megrendelés leadásának lépései, a szállítási módok, a fizetési lehetőségek és még egy sor más szempont, legalább olyan súllyal szerepelnek egy vásárlási döntésben, mint maga a termék!

Ezért nem csak a termék adatbázist kell nagy gondossággal elkészíteni, hanem meg kell tervezni azokat felületeket, ahol a vásárlók mozognak és lépésről lépére meg kell tervezni a vásárlási folyamatot. A webáruház elindításának ebben a fázisában is jól jöhet, olyan internetes kereskedő segítsége, aki már teljesített néhány ezer megrendelést.

Nem jön a vásárló?

Kész a webáruházunk, feltöltöttük a termékeket, kitaláltuk a folyamatot, rendben vannak a jogi keretek is, de nem jönnek a látogatók. Mi a baj? Miért nem jelenik meg a keresőben?

Manapság már ritka, hogy hetek alatt felfut egy webshop forgalma. A kereső algoritmusok nagyon sokat változtak az elmúlt években és most sokkal ügyesebbnek kell lenni. Az ún. keresőoptimalizálás „szabályai” egyre sokasodnak és bonyolódnak. Az ún. belső SEO (Search Engine Optimization) olyan tevékenység, amely magára a weboldalra, webáruházra koncentrál, és azon belül tesz meg mindent, hogy a kereső robotok megtalálják azt és előkelő helyen jelenítsék meg a keresési találatok között.

 

A jó hír, az, hogy egyszerűbb lesz a munkánk, ha jól választottunk webshop rendszert. A rossz hír az, hogy még akkor is egy nagyon sokat kell majd vele dolgozni. Annak érdekében, hogy ne dolgozzunk feleslegesen, vagy ne költsünk rá többet a kelleténél, jól jöhet a segítség valakitől, aki már megtanult egyet mást akár a saját kárán is.

Se időm, se ...

… energiám, de webáruházat szeretnék.

Tulajdonképpen akár így is meg lehet oldani. Azt nem mondom, hogy egyáltalán semmit nem kell vele foglalkoznia, hiszen az alapvető döntéseket meg kell hozni. De dönthet úgy, hogy webshopjának teljes technikai üzemeltetését rám bízza és kizárólag az ügyfelek kezelésével és kiszolgálásával foglalkozik. Nem biztos, hogy drágább, mint alkalmazottat felvenni, sőt …

Már megint foglalkoznom kellene a webáruházzal is!

Meg kellene csinálni ... !
Jó lenne átgondolni ... !
Be kellett volna állítani ... !
Ki kellene találni ... !
Fel kell tölteni ... !
Valamikor már ideje lenne aktualizálni ... !
Már régen le kellett volna cserélni ... !
Na igen! De ki és mikor?
Webáruház figyelmeztetés!
Az Ön webáruházának menedzserre van szüksége! Felveszi a kapcsolatot a webáruház menedzserrel?

Blogértesítő

Szívesen küldök értesítőt az új blog bejegyzésekről, csak kérnie kell!

Nevem
E-mail címem
Email még egyszer

Az adatvédelemről itt olvashat!


Én és a Facebook

Én és a Google+

Google+