BOLT-BLOG

2014.11.07 11:52
Amikor a hóhért akasztják - online vásárol a webáruházas
Amikor a webshopos vásárol online

Mindig bosszankodom, amikor a webshopokat a médiában feketítik, vagy tippeket adnak arra, hogyan élhetnek vissza az Interneten vásárlók a jogaikkal.

Amikor pedig a legkülönfélébb fórumokon – blog bejegyzésekben, tanfolyamokon, konferenciákon – ezredszer is webergonómiáról, az online vásárlás „élményéről, az „akadálymentes” webshopról, meg a bizalomépítő technikákról van szó, akkor a „könyökömön jön ki” érzés kerít hatalmába.

Az Apukám születésnapi ajándékának beszerzése (vásárlásról nem beszélhetünk, élményről meg pláne nem) azonban rádöbbentett, hogy miért is kell erről 10-szer, 100-szor, 1000-szer, … egy milliomodszor beszélni és írni.

Már régen elmentem volna egy „kőboltba” megvásárolni, ha találtam volna olyat, ahol kapni lehet. Az egészet pedig hagytam volna a fenébe, ha nekem lett volna szükségem rá. De neki mindenképpen meg akartam szerezni, hát csak ezért kínlódtam végig ...

Amikor először említette, hogy már hetek óta járja a boltokat és nem talál olyan fejhallgatót, ami könnyű, egyszerű, de külön lehet hangerőt állítani a két oldalon, akkor azt hittem ezt max. 10 perc alatt fogom lerendezni „online”. Ilyen terméket találni és beazonosítani tényleg legfeljebb 2 perc volt. De aztán meglepetések nélküli webáruházat találni tulajdonképpen nem sikerült. Csak kompromisszumos megoldást.

Nem akarok különösebben cégneveket feldobni, mert nem egyedi jelenségről van szó. A képernyő képek úgyis mindent elárulnak. Az Árgépen kezdtem és végignéztem először az első három „jelentkezőt”, de később adtam lejjebb is (kattintson a képre!).

Webshop ár összhasonlítás

Az első jelentkezőnél az Árgép oldalon látható min. 990 Ft-os szállítási díj a webáruházba érkezve azonnal minimum 1460 Ft lett. A szállítási költségeket nem lehetett egy táblázatban megtalálni, hanem több táblázat alapján kellett (a csomag súlyának saját becslése alapján) kiszámolgatni. A legjobban a postai kiszállításhoz írt „konkrétum” tetszett: „A pontos szállítási költség a Magyar Posta díjkalkulátora alapján számolandó.”

Csak a webáruház menedzser dolgozott bennem, amikor kosárba tettem a cuccot és belevágtam az online vásárlási folyamatba. Az alábbi képernyő képért szerintem megérte (kattintson a képre!).

Szállítási feltételek webáruházban

 

A webshopos „gyöngyszemeket” ide külön kiemelem:

  1. „Bolti átvétel esetén rendelése foglalásnak minősül, átvételkor válik szerződéssé, így nem vonatkozik rá a 14 napos elállási jog.”
  2. Megrendelt műszaki cikkeit keresse a savanyúságosnál a piacon: ez személyes átvételi lehetőséget takar 300 Ft-ért. Annyira nem voltam kalandvágyó és kíváncsi, hogy kipróbáljam milyen bizonylatot kapok.
  3. „Utánvételes szállítás futárral (A szállítási, fizetési feltételekben megtalálható táblázat szerint számolandó, de minimum 1980 Ft.”
  4. És végül a már említett díjkalkulátoros megoldás 990 Ft-ért, azzal a megnyugtatással, hogyha átlépném az 1550 Ft-ot, akkor felhívnak egyeztetni.

Szuper! Nem is tudtam hirtelen, hogy a sok bizalomébresztő megoldás közül melyiket is kellene választanom.

A következő webáruház a 2000 Ft feletti szállítási díjakkal elkerülte a részletesebb nézelődést a részemről. A harmadik helyezett versenyző iránt pedig akkor vesztettem el a bizalmamat, amikor az áru ára a fizetési mód függvényében változgatott ide-oda (kattintson a képre!).

Változik az ár a webáruházban

 

Sikerült továbbá találnom egy webshopot, ahol kosárba tettem a holmit, de ezek után a kosarat nem lehetett elérni, mert „kilógott a képernyőből” és nem tudtam rákattintani, oldalra görgetni szintén nem sikerült (kattintson a képre!).

Eltűnt a webshop kosár



És akkor még nem beszéltem a szállítási időkről, ahol a 3-14 munkanap, az 1-2 hét és az 1-5 munkanap gyakorlatilag majdnem minden esetben min. 2 hetet jelentett, ennyi idő alatt jön meg a beszállítótól és utána küldik el.

Mindennek fényében ne csodálkozzunk, hogy az e-kereskedelem részaránya alig haladja meg a 3%-ot. Úgy látom sok még a tennivaló …

 

Tetszik vagy másokat is érdekelhet ez a téma? Oszd meg velük!

vagy szólj hozzá itt:

 

Már megint foglalkoznom kellene a webáruházzal is!

Meg kellene csinálni ... !
Jó lenne átgondolni ... !
Be kellett volna állítani ... !
Ki kellene találni ... !
Fel kell tölteni ... !
Valamikor már ideje lenne aktualizálni ... !
Már régen le kellett volna cserélni ... !
Na igen! De ki és mikor?
Webáruház figyelmeztetés!
Az Ön webáruházának menedzserre van szüksége! Felveszi a kapcsolatot a webáruház menedzserrel?

Blogértesítő

Szívesen küldök értesítőt az új blog bejegyzésekről, csak kérnie kell!

Nevem
E-mail címem
Email még egyszer

Az adatvédelemről itt olvashat!


Én és a Facebook

Én és a Google+

Google+