BOLT-BLOG

A blogbejegyzéseimet is igyekeztem úgy rendszerezni, hogy könnyebben legyen megtalálható, ami érdekli Önt. A "BOLT-BLOG" a webáruház üzemeltetésével kapcsolatos gondolatok köré épülő szösszeneteket tartalmazza.

Tételezzük fel, hogy az idei Karácsonyra tökéletesen felkészültél. Már nyáron voltak ötleteid, sőt terveid. Készleteidet feltöltötted, reklám rakétáid begyújtva, legénység megerősítve, aztán a kiszállító partnered összeomlik a cél előtt!


Elmélkedés az e-kereskedelem növekedésének korlátairól és arról, hogyan mentsd a menthetőt.

Ez valószínűleg nem megoldás!

A webáruház indítását tervezők körében elég gyakori, hogy a csodálatos, „színes-szagos” , felhasználó- és keresőmotor-barát online építmény felhúzása mellett a logisztika meglehetősen háttérbe szorul. Mind a ráfordított anyagiakban, mind pedig a megtervezésben és létrehozásban. „Ez a legkevesebb, majd kötök szerződést egy olcsó futárszolgálattal” – hallom gyakran. Hmm. Ez tényleg ilyen egyszerű?

 

"Kőbolt" :)

Ajánlott szakirodalom webáruházaknak: amit nem kötnek az orrodra sem a tájékoztatóban, sem az adatvédelmi nyilatkozatban. Hol volt, hol nem volt egy webáruház, aki érdekes dologra lett figyelmes.

 

Biztonságos?

 

Online kiskereskedelmi piac

Néhány nappal ezelőtt jelent meg a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei első felmérése. Ebből szeretnék néhány adatot kiemelni, amely megerősít bennem egy régebb óta érlelődő gondolatot. Tények és vélemény:

2015.08.12 15:02

Április második felében bocsátotta útjára a Google az új „mobilbarát” algoritmusát, hogy előnyhöz juttassa azokat a weboldalakat, amelyek felkészültek a mobiltelefonról való kényelmes böngészésre.

A Mobilegeddon-ként is emlegetett új oldal rangsor (page ranking) számítást természetesen a szokásos pánikkeltés kísérte. Több webáruház tulajdonos is akadt, aki úgy gondolta, hogy a késő tavaszi forgalmi hullámvölgyet netán az okozza, hogy nem elég jó a webshop mobil változata.

 

Mobilegeddon

 

Június közepén aztán egy remek cikk jelent meg a Search Engine Land oldalán, amely tényadatokra alapozva számolt be az első hónapok tapasztalatairól. Az elemzések szerencsére szertefoszlattak néhány olyan mítoszt is, amely tökéletesen alkalmas lett volna a … hát hogy is mondjam csak … megtévesztésre.

Néhány hete ismét egy webáruházas a konferencián voltam, amelyet a SzEK szervezett és kellőképpen gyakorlatias volt. Ott hangzott el egy mondat, ami inspirálta ennek a rövidke írásnak a létrejöttét.

Webolution
Gondolatok a konverziós rátáról

Meglehetősen gyakori kérdés a webáruház tulajdonosok részéről, hogy mi a „normális” konverziós ráta.

Különösen az újdonsült webshoposok fogadják el nehezen, hogy bár több száz látogatójuk is van naponta, de a megrendelésekből csak néhány. Akkor végképp kitör a pánik, ha napokig nem történik semmi, az az nincs egyetlen vásárlás sem.

2014 webáruházas szemmel

Decemberben elborították az online médiát a webshopokban való vásárlás kockázatait boncolgató és az e-kereskedelem 2014-re várható eredményeinek jósolgatását célzó írásművek. Tulajdonképpen teljesen egyformák voltak, egyetlen új gondolat nem volt egyikben sem, ugyanazt a szókészletet egyszer így, egyszer úgy borították ki és rendezték össze.

Úgy tűnik azonban, hogy a Karácsony elmúltával a webáruházakban való vásárlás veszélye is elmúlt, mert januári keltezéssel már nem olvashatunk a szezont a fazonnal, a webshopban való vásárlást a bankkártyás fizetéssel, és a több ezer tranzakcióval rendelkező vaterás álmagánszemély tevékenységét a legális webáruházakkal összemosó „objektív tájékoztatást” nyújtó cikkeket.

Gondoltam, ezt a csöndes időszakot arra használom fel, hogy valamiféle webshopos évértékelőt tartsak. Íme a 2014 webáruházas szemszögből!

SEO dilemmák

Már megint olvastam egy keresőoptimalizálásról szóló cikket. Ráadásul nem is akárkinek a tapasztalatai vannak benne, hanem egy ex Google szakember Andre Weyher tanácsait foglalja egy csokorba. Eddig is minimum ellentmondásosnak és bizonytalannak éreztem a SEO –t, mint online marketing eszközt és ez az írás egyáltalán nem javított ezen az állapotomon semmit.
Hogy miért is tartom fontosnak, hogy webáruház menedzserként, webshop üzemeltetőként vissza-visszatérjek a keresőoptimalizálás témájára? Mert ez is egy olyan pont, ahol jó esély van arra, hogy a webáruház tulajdonosokat ... hmmm, hát hogy is mondjam …. szóval átverjék.

Amikor a webshopos vásárol online

Mindig bosszankodom, amikor a webshopokat a médiában feketítik, vagy tippeket adnak arra, hogyan élhetnek vissza az Interneten vásárlók a jogaikkal.

Amikor pedig a legkülönfélébb fórumokon – blog bejegyzésekben, tanfolyamokon, konferenciákon – ezredszer is webergonómiáról, az online vásárlás „élményéről, az „akadálymentes” webshopról, meg a bizalomépítő technikákról van szó, akkor a „könyökömön jön ki” érzés kerít hatalmába.

Az Apukám születésnapi ajándékának beszerzése (vásárlásról nem beszélhetünk, élményről meg pláne nem) azonban rádöbbentett, hogy miért is kell erről 10-szer, 100-szor, 1000-szer, … egy milliomodszor beszélni és írni.

2014.10.14 12:37

Egy webáruház menedzser gondolatai néhány árazási dilemmával kapcsolatban

.

Akkor tulajdonképpen ki is fizet?

 

A webáruházak gazdaságos üzemeltetése felvet néhány olyan kérdést is, amire első körben nem is gondolnak azok, akik hagyományos boltot tartanak fenn. Aki most indít webshopot, annak célszerű előre átgondolni, aki pedig már évek óta üzemeltet webáruházat, annak talán segít tisztábban látni, ha kicsit körbejárjuk a témát: nevezetesen azt, hogy tulajdonképpen miért is fizet egy online vásárló.

 

.

Webshop ingyen

Ez a történet is úgy kezdődött, mint sok másik itt a blogomban. Kaptam egy kéretlen levelet. Már megint. Hol István, hol Roland, hol 18 ezer, hol 36 ezer Ft és webáruházat készítenek. Saját tulajdonút és olyan jót, hogy hozzá hasonlót mások 100 ezret meghaladó áron adnak, de Istvánnál és/vagy Rolandnál most akció van.

Mi a különbség a zsonglőr és a webáruház menedzser között?

Néhány napja olvastam egy blog bejegyzést arról, hogy egy webshop tulajdonosnak, online kereskedőnek 3 személyisége van: kereskedő, áru szakértő és webmester. Végiggondoltam csupán csak az elmúlt fél évemet és megállapítottam, hogy sajnos ennyi nem elég. Kiindulhatunk ebből a háromból, de ebben az esetben van még jó néhány szakma, amivel meg kell toldani ezt a hármat. Arra teszek kísérletet ebben a blog  bejegyzésben, hogy az alapoktól egészen a csúcsáig bemutassam azt a különleges – szakma-szükségleti piramist, ami -szerencsés esetben - alkotja egy webáruház működtetőjének hozzáértését.

Lesújt a Facebook a lájkvadászokra?

Az utóbbi hónapokban több cikk is megjelent (péládul áprilisban az Index, néhány nappal ezelőtt az Origo foglalkozott ezzel), amely a Facebook „likevadász” oldalak elleni fellépésével foglalkozik.

A „likevadászok” csak akkor engednek meg bizonyos tartalmakhoz való hozzájutást, ha a felhasználók „lájkolják” az adott oldalt. Hogy egy ilyen rajongó mennyit ér marketing szempontból, abba most nem akarok belemenni. Sőt, abba sem, hogy bármilyen rajongó marketing értékének és megszerzési költségének a hányadosa hogyan változott az elmúlt kb. 1 évben.

Nekem most más érdekes dolog keltette fel a figyelmemet.

Az ismeretlen webáruház értékelő

Visszaérkezek a szabadságomról, teszek-veszek, e-mail rengetegen töröm át magam, kattintgatok jobbra-balra és mit találok: egy új bolygót a virtuális univerzumban, amely másokból akar megélni. És ki lehetne jobb „más” mostanában, mint mi webáruházasok.

Tuti tippek hogy okozz kárt másoknak!

Áprilisban a Pénzcentrum.hu igyekezett látogatottságot generálni magának egy olyan címsorral és cikkel, amellyel egy egész ágazatba törölte bele lábát.

Most az Index.hu igyekszik a nyári uborkaszezon miatti lanyha forgalmat és ezzel áttételesen a bevételeit is egy olyan írásművel fellendíteni, amely ismét a webáruházaknak káros. Úgy tűnik, hogy saját pénztárcájuk megtöltésének szent célja szentesíti a mások érdekeit sértő és anyagi károkat okozó eszközöket.

Szédülsz a SEO -tól?

Ezt SEO szempontból így kell csinálni! Ezt így nem szabad csinálni, mert a Google majd jól megbüntet! Ezt még be kell írni hogy a kereső pók megtaláljon! Azt ki kell tölteni másképpen nem lesz optimális a keresőknek! Ezt tilos üresen hagyni, jól át kell gondolni, mert különben SEO hátrányba kerülünk! Nagyon nehéz már manapság, de hát hiába, SEO nélkül nem megy ...

Zúg már a fejünk a "SEÓZÁSTÓL"? Minden második ember SEO szakértő körülöttünk? Mit csináljunk. hogy SEO szempontból jók legyünk? Először gondolkodjunk

Ehhez szeretnék hozzájárulni a saját gondolataimmal, amiért lehet, hogy néhány vélt és valós SEO szakértő megkövez, de ki fogom bírni.

Barion

Webáruház tulajdonosként folyamatosan kutatom és hasonlítgatom az online fizetési módokat és eszközöket.

Részben a vásárló oldaláról, mert minél könnyebb, gyorsabb és olcsóbb neki fizetni, annál nagyobb esélye van annak, hogy megrendel tőlem valamit.

Másrészről azonban nekem sem mindegy hogy mennyire egyszerű, vagy nyögvenyelős, illetve olcsó vagy drága megoldást alkalmazok a webáruházban.

Figyelem! Átverés!

Nem tudom pontosan mikor történt a változás, én a egy magyar vállalkozás kb. nyolcadik telefonhívása után néztem meg, hogy mi is történik a „térképen”.

A vállalkozás - amely azóta helyesbítést kért emiatt  a blogbejegyzés miatt -  30.000 Ft-ot kért azért, hogy regisztráljanak a Google Térkép szolgáltatásba. Állításuk szerint ez az „örökös” tagság biztosítja a Google találati lista első oldalán való megjelenést az általam megadott kulcsszavakra. Semmit nem kell tennem, csak a kódot, amit kapok majd a Google-tól, azt kell küldenem nekik. A helyesbítés folyamatban van, amint tisztán látok az ügyben, hírt adok majd róla!

Valamikor február táján módosítottam az adataimat (ehhez kellett ismét kódot kérnem), így elég nagy meglepetés ért, amikor a maps.google.com vagy a google.hu/helyek oldalról közelítve nem tudtam hozzáférni az adataimhoz. El kellett fogadnom egy ÁSZF változást és csak ezután engedett tovább.

Hogyan húzzák le a magyar webáruházakat?

Az egyik korábbi blog bejegyzésemben azon keseregtem, hogy a már megint a magyar webshopokat feketítik. Kiverte nálam a biztosítékot a penzcentrum.hu „A magyar webshopok trükkjei: Így húznak le vásárláskor” című cikke, amely minden komolyabb lelkiismereti aggály nélkül egyenlőségjelet tett a webáruházak (illetve azok üzemeltetői) és az aukciós portálok jótékony jogi homályt biztosító adottságait kihasználó (hogyan is fogalmazzak finoman) „közvetítők” közé. A hangzatos, „klikkvadász” címért cserébe nem okozott gondot nekik az egész magyar webáruház tulajdonosi kör jó hírébe való belegázolás.

 

Persze lehet mondani, hogy tetszettek volna az elmúlt tíz év alatt egy normális érdekképviseleti fórumot létrehozni, az olyan szövetségek helyett, akiknek a tevékenysége szinte csak abból áll, hogy a saját pénzünkért cserébe minősítgessenek minket. De most nem erről akarok írni, hanem arról, hogy hogyan húznak le minket, hogyan húzzák le a magyar webshopokat!

Rablás az Intereneten?

Megjelent egy cikk a penzcentrum.hu "gondozásában". A címe: "A magyar webshopok trükkjei: Így húznak le vásárláskor".

Már évekkel ezelőtt is zavart, hogy a fogyasztóvédelmi műsorok mást sem tettek, kizárólag a rossz példák bemutatásával riogatták az állampolgárt az Internetes vásárlással.

Már így is eléggé egyoldalú a szabályozás és rengeteg visszaélést tesz lehetővé fogyasztói oldalról. Ezen felül az ilyen cikkek, mint a hab a tortára kerülnek rá arra valóságra, amivel a magyar webshopok küzdenek, teljes ellenszélben és mindenféle hatósági támogatás nélkül.

Webáruházi kiszállítás ünnepek előtt

Az évek során azt tapasztaltam, hogy egyre többen hagyják az ünnepek előtti ajándék vásárlást az utolsó pillanatra. Ugyanakkor a webáruházból való rendelés esetén mindig felmerül a kétely, hogy vajon odaérnek-e a megrendelt ajándékok időben.

 

Valószínűleg az volt oka annak, hogy az ajándékvásárlási szezon a weben előbb kezdődött, mint a boltban és kb. 1 héttel az ünnepi dátum előtt viszont már erősen megritkultak a megrendelések. A kiszállítási határidőt firtató telefonok is elszaporodtak ebben az időben.

Nem mindegy milyen szögből készül a kép!

 

Az elmúlt néhány napot fotózással töltöttem, „magad uram, ha szolgád nincsen” alapon. Új termékek érkeztek és ismét rá kellett szánnom magam, hogy az egyik helyiséget ideiglenes fotóstúdióvá alakítsam.

 

Nincs elég ujjam ahhoz, hogy meg tudjam számolni hány ajánlatot kaptam eddig fotózásra. A webáruházasoknak szervezett konferenciákon is gyakori téma a termékek képi megjelenítése. Általában arról igyekeznek meggyőzni a hallgatóságot, hogy a profi kép a minimum és erre még rá lehet tenni egy lapáttal olyan alkalmazások igénybevételével, amelyek 3D élményt nyújtanak a tárgyak forgathatóságával, de az sem árt, ha minden termékről videót teszünk fel.

 

Már évekkel ezelőtt is egyenesen kihalással fenyegették meg azokat a webshopokat, akik nem „vérprofi” termékmegjelenítést alkalmaznak. Mégis alig változik a helyzet és nem terjedtek el rohamosan sem a profi tágyfotók, sem a „hipermegoldások”.

 

Vajon miért nem?

2014.04.01 18:15
Gmail marketing

Néhány nappal ezelőtt találtam egy rövidke hírt arról, hogy a Google újra tervezi a reklám e-mailek megjelenését. Miért fontos ez nekünk webáruházasoknak is?

 

Biztos nem én vagyok az egyetlen, aki a vásárlóknak – illetve a vásárlók közül azoknak, akik ezt kifejezetten kérték – ún. hírleveleket küld bizonyos rendszerességgel. Tekintsünk most el ezek tartalmától, mert összefoglalóan mindegyik ún. reklám levél (hírlevél, e-dm, e-mail marketing, stb.)

Vásárlás mobilon?

Az Origó és a HVG is közölt nemrégen egy-egy cikket a Marin Software „Mobile Search Advertising Around the Globe” című kutatásával kapcsolatban.

 

Alig néhány nappal ezelőtt írtam arról (itt), hogy Magyarországon is rohamosan növekszik az okostelefon penetráció és használtuk megváltoztatja többek között az Internetes vásárlásokkal kapcsolatos szokásokat.

Termék vagy szolgáltatás?

Tegnap egy megrendelés során azt írta valaki a megjegyzés mezőbe, hogy

"Nagyon szépen és tisztelettel kérjük, amennyiben lehetséges, a terméket - különös tekintettel a dobozára - alaposan és körültekintően csomagolják be, hogy elkerüljük a sérülést. A képen látszik, hogy a doboza is igazán exkluzív. Az iskola igazgatójának szánjuk év végi búcsúajándéknak. Előre is nagyon köszönjük! Üdvözlettel: Katalin"

Vajon mi tűnik ki ebből a rendeléshez fűzött megjegyzésből?

Okostelefon kutatás

A Google megbízásából 2013-ban is elkészült az Our Mobile Planet kutatás, amely az okostelefonok használatának megismerésére irányul.

A kutatást az Ipsos MediaCT végezte a Mobile Marketing Association és az Interactive Advertising Bureau partneri támogatásával.

Hogyan befolyásolják az okostelefon használatának jelllemzői, illetve azok változásai a webáruház tulajdonosok "életét"?

2014.03.12 12:38
A 3 forintos doboz esete

Mindenki követ el hibákat és kerülnek ki a webáruházainkba furcsa nevű, érdekes tulajdonságokkal rendelkező és hihetetlen áron kínál termékek. Nekem is sikerült a napokban szándékomon kívül „akciózni” néhány ékszerdobozzal.

(Megjegyzés: a fiam és barátnője az „ócsítás” szót használják az akcióra: „Ócsítás volt és ezt a nacit vettem”.)

Egy hölgy hívott telefonon, hogy őt a 3 Ft-os bársony dobozok érdekelnék.

2013.12.11 14:59
Hibakeresés vagy eladás?

Ismét belefutottam egy webáruházba, ahol nem történt semmi. Termék kiválaszt, kosárba beletesz, ellenőriz, utolsó gomb megnyom ... és ... semmi. Se válaszüzenet, se levél, semmi.

1 óra múlva még mindig semmi, este még mindig semmi, másnap pláne semmi. Mivel még mindig sok helyen gyakorlat, hogy nem küldenek sem érkeztetési igazolást, sem visszaigazolást, hanem egyszer csak csenget a postás, tulajdonképpen akár várhattam volna, de biztosra akartam menni. Így hát telefonáltam ....

Termékparaméterezés illusztráció

A kreatív termékparaméterezés nem az, amikor a vásárlónak minden kreativitására szüksége van ahhoz, hogy kitalálja, vagy megtalálja az áru tulajdonságait!

Nemrégen szerettem volna venni egy USB hangszórót az Interneten. Mivel az íróasztalom kialakítása miatt maximum 12 cm magas lehetett volna, nem csak a hangtechnikai szempontok érdekeltek, hanem a fizikai méretek is.

Azokról azonban, amelyek a legjobban tetszettek, képtelenség volt kideríteni, hogy mekkorák. Ez indított arra, hogy alaposabban körülnézzek ezen a téren.

Már megint foglalkoznom kellene a webáruházzal is!

Meg kellene csinálni ... !
Jó lenne átgondolni ... !
Be kellett volna állítani ... !
Ki kellene találni ... !
Fel kell tölteni ... !
Valamikor már ideje lenne aktualizálni ... !
Már régen le kellett volna cserélni ... !
Na igen! De ki és mikor?
Webáruház figyelmeztetés!
Az Ön webáruházának menedzserre van szüksége! Felveszi a kapcsolatot a webáruház menedzserrel?

Blogértesítő

Szívesen küldök értesítőt az új blog bejegyzésekről, csak kérnie kell!

Nevem
E-mail címem
Email még egyszer

Az adatvédelemről itt olvashat!


Én és a Facebook

Én és a Google+

Google+