Hogyan alakítsa ki a vásárlási folyamatot?

HOGYAN ALAKÍTSD KI A VÁSÁRLÁSI FOLYAMATOT?

A vásárlási folyamat kialakításának legnehezebb része, hogy „kívülről” kell látnunk a „teremtményünket”, a vásárlóink szemével. Ami nekünk magától értetődő és egyszerű, az egyáltalán nem biztos, hogy a számukra is az. Nem egyszer és nem is kétszer hívtak fel telefonon, hogy hol van már a csomag, egy hete adták le a megrendelést. Megrendelésnek pedig nyoma sem volt a webáruházban …

WEBERGONÓMIA

Természetesen elkezdtem kikérdezni őket és mi derült ki? Beletették a kosárba, amit kinéztek és ennyi. Becsukták a böngésző ablakot mentek tovább és várták a csomagot. Fel sem merült bennük, hogyha sehol nem adták meg még a nevüket sem, a szállítási címről nem is beszélve, akkor vajon hogyan kaphatnak csomagot. A tanulság, hogy a webáruház egészének – a képi elemeknek, az írott szövegnek, elrendezésüknek, stb. – elő kell segítenie a vásárolni akarók számára a tennivalók gyors megértését.

A KONVERZIÓS TÖLCSÉR

Nagyon leegyszerűsítve a dolgot, ez a modell arról szól, hogy a vásárlási folyamat minden egyes olyan pontján elveszíthetjük a vásárolni akarót, amikor neki tenni kell valamit. Akármilyen gondosan építettük fel a folyamatot, soha nem fog a webáruházba megérkező minden egyes látogató vásárolni. Ennek nagyon sokféle oka lehet. Arra kell azonban törekednünk, hogy minél nagyobb arányban megtegyék.

BIZTONSÁG VS KONVERZIÓ

Vannak a vásárlási folyamatnak olyan elemei, amelyek azóta képezik a vita tárgyát, amióta csak webáruházak léteznek. Például, hogy kötelezővé tegyük-e a regisztrációt a vásárláshoz, vagy sem. Kérjünk-e megerősítést, vagy sem? És így tovább … Ez a folyamat kialakításának olyan része, amelyre nincsenek receptek, kockázat vállalási hajlandóságunk függvényében kell döntéseket hoznunk.

A több részből álló „útikalauznak” a vásárlási folyamat kialakításáról szóló része is van, amit érdemes elolvasni. Az ÚTIKALAUZ webáruházasoknak sorozat részeit itt kérheti:

 

Kérem az ÚTIKALAUZT e-mailben!

Már megint foglalkoznom kellene a webáruházzal is!

Meg kellene csinálni ... !
Jó lenne átgondolni ... !
Be kellett volna állítani ... !
Ki kellene találni ... !
Fel kell tölteni ... !
Valamikor már ideje lenne aktualizálni ... !
Már régen le kellett volna cserélni ... !
Na igen! De ki és mikor?
Webáruház figyelmeztetés!
Az Ön webáruházának menedzserre van szüksége! Felveszi a kapcsolatot a webáruház menedzserrel?

Blogértesítő

Szívesen küldök értesítőt az új blog bejegyzésekről, csak kérnie kell!

Nevem
E-mail címem
Email még egyszer

Az adatvédelemről itt olvashat!


Én és a Facebook

Én és a Google+

Google+