JOG-BLOG
2014.09.01 13:00

Kell-e reklámadót fizetned, vagy sem?

Miből lesz a reklámadó?

Ez nem olyan egyszerű kérdés, amilyennek látszik. A reklámadóval már több blog bejegyzésben is foglalkoztam, amikor még csak megszületendőben volt az új adónem. Most azonban már igencsak él, mégpedig olyannyira, hogy az első bevallásokat már be is kellett nyújtani. Első körben nagyon úgy nézett ki, hogy már megint a legkisebbek húzzák a legrövidebbet. Most azonban úgy látszik – hogy bár az elsődleges szándék a határok meghúzása mögött nem feltétlenül ez volt – mégis egészen mikro vállalkozás barát lett.

Mikor nem kell SEMMIT csinálnod a reklámadóval kapcsolatban?

  1. Az első és legfontosabb tudnivaló, hogy SEMMIT nem kell csinálnia annak, akinek a havi reklámköltése nem éri el a 2,5 millió forintot! Vagyis szerencsére még ún. nullás bevallást sem kell beadnia!
  2. Még akkor sem kell csinálni SEMMIT, ha a havi reklámköltés meghaladta ugyan a 2,5 milliót az adott hónapban, de birtokunkban van a reklámjaink közzétevőinek a nyilatkozata arról, hogy ők a reklámadó-kötelezettségüknek eleget tesznek, vagy arra nem kötelezettek. Vagyis amikor megrendeljük és/vagy kifizetjük a hirdetés árát, akkor a szerződésben, a megrendelő lapon, vagy a számlán szerepeljen egy erre vonatkozó nyilatkozat!


Kell-e adóznod, ha a weboldaladon Google Adsense reklámokat jelenítesz meg?

Szerencsére nem. Habár ilyenkor reklámot teszünk közé, arról nem mi döntünk, hogy a Google által tulajdonképpen bérelt webes felületen mikor és kinek a hirdetése jelenik meg. A hirdető és a weboldal tulajdonosa között ilyenkor egy ún. hirdetés szolgáltató áll, és ebben az esetben ő a reklámadó alanya. Illetve, ha nem ad ki nyilatkozatot a reklámadó megfizetésével kapcsolatban, akkor a hirdető lesz a hunyó.


Mi a trükk a reklámadóban, amire oda kell figyelni?

A trükk az ún. saját reklám fogalma. Mi a saját reklám? Amikor a saját eszközeiden reklámozod saját magadat! Például a gépjárműveden, vagy az ingatlanod (boltod, raktárad, irodád) bejárata fölött, stb. olyan hirdetést helyezel el, amely a cég nevének, logójának és elérhetőségének megjelenítésén kívül a cég termékeinek, szolgáltatásainak népszerűsítésére irányul. Ugyanez vonatkozik egy pólóra, kitűzőre, reklámtollra is!

Amikor termékre, árura, szolgáltatásra, ill. tevékenységre vonatkozó saját reklámot teszünk közzé valahol, akkor az adóalap a reklám közzétételével kapcsolatos közvetlen költség. Amikor tehát a telephelyül szolgáló épület falán egy nagyobb plakáton szót ejtünk a termékeinkről is, akkor a plakát elkészítésének költsége adóalap, de az épület fenntartásából fakadó közvetett költségek – amelyet bizonyos mutatók alapján szoktak egyes tevékenységekre vetíteni – már nem számít bele az adóalapba.

Vigyázat! Szponzorként is reklámadó alannyá válhatunk!

Amikor eseményeket, sportegyesületet, sportolókat, stb. támogatunk és a cégünk logója az esemény helyszínén, meghívóján, honlapján, stb. a sportoló mezén, gépjárművén, stb. megjelenik, akkor ez megfelel a törvény szerinti reklám megjelenítésnek és adóköteles bevételként jelentkezik a szponzoráltnál, illetve ha nem adott nekünk nyilatkozatot, akkor nálunk!

Milyen veszélyt jelenthetnek az ügynökségek a reklámadó vonatkozásában?

Vannak olyan üzleti modellek, amikor a reklámfelületek értékesítésére, hasznosítására nem a felület tulajdonosa jogosult, hanem ügynökségek. A felületek tulajdonosának itt sincs ráhatása arra, hogy kinek mikor jelenik meg ott hirdetése. Ez kizárólag az ügynökségen (sales house) múlik, ő a reklám közzétevője  és nála keletkezik a reklám bevétel is. Ezért észnél kell lennünk, hogy attól szerezzünk be nyilatkozatot, aki ténylegesen a reklámadó alanya, különben rajtunk csattanhat az ostor!


A magam részéről igyekeztem az olyan dolgokat kiemelni a reklámadóval kapcsolatban, amely a kicsi vállalkozások életében is előfordulhatnak.

A NAV és a Nemzetgazdasági Minisztérium által kiadott összefoglaló anyagot itt találod meg: INFORMÁCIÓS FÜZET A REKLÁMADÓ LEGFONTOSABB SZABÁLYAIRÓL.

 

Tetszik vagy másokat is érdekelhet ez a téma? Oszd meg velük!
vagy szólj hozzá itt:

 

Már megint foglalkoznom kellene a webáruházzal is!

Meg kellene csinálni ... !
Jó lenne átgondolni ... !
Be kellett volna állítani ... !
Ki kellene találni ... !
Fel kell tölteni ... !
Valamikor már ideje lenne aktualizálni ... !
Már régen le kellett volna cserélni ... !
Na igen! De ki és mikor?
Webáruház figyelmeztetés!
Az Ön webáruházának menedzserre van szüksége! Felveszi a kapcsolatot a webáruház menedzserrel?

Blogértesítő

Szívesen küldök értesítőt az új blog bejegyzésekről, csak kérnie kell!

Nevem
E-mail címem
Email még egyszer

Az adatvédelemről itt olvashat!


Én és a Facebook

Én és a Google+

Google+