JOG-BLOG

2014.09.15 07:35
Kukába megy az Adwords a reklámadó miatt? Na ne már.
A kukába megy a Google Adwords?

Tele a sajtó a reklámadóval. Mindenki magyaráz, elemez, informál. Van, aki kárörvendezik, hogy a Google és a Facebook  a füle botját sem mozdítja és van, aki felháborodik.  Ahogy az új adónemekkel lenni szokott, mindenki utálja és rúg rajta egyet, mindenki tudni véli, hogy hol a hiba benne, miért úgy sz…., ahogy van. Az átlag állampolgár akár örülhetne is, hogy nem az ő zsebében turkálnak, de valahogy mégsem teszi, mert a média nem szeretné, hogy bárki örüljön egy olyan adónak, amelynek javarészt ő a kárvallottja. Mindenesetre összeszedtem néhány érdekes felvetést a dologgal kapcsolatban.

1)    Érthetetlen, bonyolult és kaotikus a reklámadó

Nekem úgy tűnik, hogy néhány weboldalnak azért sikerül eligazodnia a reklámadón, és tőlük valóban hasznos információkhoz juthatunk. Amennyiben van időnk és türelmünk, akkor viszonylag gyorsan megtalálhatjuk a ránk vonatkozó információkat. Nem beszélve a könyvelőnkről, akinek végül is ezért fizetünk. Vagy nem?

Az internetes média más része igyekszik misztifikálni a reklámadót, és azt kiemelni, amit szerintük nem lehet érteni ebből a katyvaszból. Érdekes módon, ezek a helyek tele vannak olyan fizetős konferenciák, tanfolyamok, továbbképzések, szemináriumok hirdetéseivel, amelyek a reklámadóval kapcsolatos tudnivalókat igyekeznek áruba bocsátani. Vagyis az államkasszán kívül is akadnak olyanok, akiknek a reklámadó kifejezetten jól jön és lendíthet az üzletmenetén.

2)    A nagyok úgy is beintenek és helyettük a magyar vállalkozások nyöghetik az adót

Az első törvénytervezetek megjelenésekor én is azt gondoltam, hogy már megint a kicsik isszák meg ennek a levét. Hangot is adtam az aggodalmaimnak több blog bejegyzésben is. A módosításokat követően azonban úgy látom, hogy inkább a nagyobb, és főként a legnagyobb cégeknek - akik között a 100 %-ban magyar tulajdonú relatíve kevés -  fájdalmas ez a dolog. A kisebb és magyar vállalkozások képtelenek lennének ekkora média vihart kavarni egy őket sújtó intézkedés ellen. A két-három hónapja tartó, csendesedni nem akaró vihar azonban arra enged következtetni, hogy itt bizony egyáltalán nem róluk van szó.

3)    A reklámadó torzítja a versenyt

Egészen a nyár közepéig több olyan cikk is megjelent, amely a magyar (és az európai) média cégek tönk szélére kerülését vizionálta a Google és a Facebook térnyerése miatt, akik pénzszivattyúként viszik a magyar (és európai) cégek pénzét Amerikába és a ténykedésük helyén semmiféle adót nem fizetnek.

Most a törvényi lehetőség szép lassan kibontakozik eme pénzszivattyú lassítására, hiszen 2015-től, az EU irányelvek megváltozása miatt, a Google és a Facebook nem csak a székhelyének holléte alapján adózik, hanem a tevékenységének helyszínén is köteles lesz a forgalmi típusú adók megfizetésére.

Igen ám, de a reklámadó mégsem jó, mert torzítja a versenyt és a magyar média cégekhez csatornázza az olyan hirdetéseket, amelyeknek megjelenítői nem adnak nyilatkozatot a hirdetőknek. Nem is tudom. Mégpedig két okból nem tudom:


A) Most akkor mit is szeretne a magyar média? Fizessen adót a Google és a Facebook, vagy ne?

B) Van olyan cég, aki a Google és a Facebook hirdetéseit azonnal felfüggeszti és egy magyar médiacéghez viszi át a hirdetéseit?  

Ennyit még mindenképpen el akartam mondani a reklámadó kapcsán. A továbbiakban azonban egyoldalú moratóriumot vállalok a reklámadó témájú írásművekre …

Tetszik vagy másokat is érdekelhet ez a téma? Oszd meg velük!

vagy szólj hozzá itt:

 

Már megint foglalkoznom kellene a webáruházzal is!

Meg kellene csinálni ... !
Jó lenne átgondolni ... !
Be kellett volna állítani ... !
Ki kellene találni ... !
Fel kell tölteni ... !
Valamikor már ideje lenne aktualizálni ... !
Már régen le kellett volna cserélni ... !
Na igen! De ki és mikor?
Webáruház figyelmeztetés!
Az Ön webáruházának menedzserre van szüksége! Felveszi a kapcsolatot a webáruház menedzserrel?

Blogértesítő

Szívesen küldök értesítőt az új blog bejegyzésekről, csak kérnie kell!

Nevem
E-mail címem
Email még egyszer

Az adatvédelemről itt olvashat!


Én és a Facebook

Én és a Google+

Google+