BOLT-BLOG

2015.08.12 15:02
Mobilegeddon

Április második felében bocsátotta útjára a Google az új „mobilbarát” algoritmusát, hogy előnyhöz juttassa azokat a weboldalakat, amelyek felkészültek a mobiltelefonról való kényelmes böngészésre.

A Mobilegeddon-ként is emlegetett új oldal rangsor (page ranking) számítást természetesen a szokásos pánikkeltés kísérte. Több webáruház tulajdonos is akadt, aki úgy gondolta, hogy a késő tavaszi forgalmi hullámvölgyet netán az okozza, hogy nem elég jó a webshop mobil változata.

 

Mobilegeddon

 

Június közepén aztán egy remek cikk jelent meg a Search Engine Land oldalán, amely tényadatokra alapozva számolt be az első hónapok tapasztalatairól. Az elemzések szerencsére szertefoszlattak néhány olyan mítoszt is, amely tökéletesen alkalmas lett volna a … hát hogy is mondjam csak … megtévesztésre.

Az alábbiakban igyekszem röviden összefoglalni ezeket a tévhiteket:

1. tévhit: A nem kellőképpen mobilbarát oldalak drámai visszaesésre számíthatnak minden találati oldalon.

Ez így nem igaz!

Az első és talán a legfontosabb tanulság, hogy a nem mobil barát oldalak, csak a mobil eszközökről indított keresések találati oldalain veszíthetnek a helyezésükből. Az asztali számítógépről indított keresések esetében NEM, vagy alig változik a találati listában a sorrend!!!

Vagyis, ha egy weboldalt csak a látogatóinak 15 % -a keres fel mobil eszközről, akkor nem veszítheti el a teljes látogatószámának 30-50 %-át az algoritmus változás miatt!

Természetesen ez nem jelenti azt, hogy nyugodtan dőljünk hátra és ne törődjünk ezzel a dologgal, hiszen a mobil eszközökről való böngészés, vásárlás aránya monoton és gyorsan növekvő tendenciát mutat. De azt se gondoljuk, hogy a megrendelés állományunk visszaesésének kizárólag ez lehet az oka!

2. tévhit: Akinek nem mobilbarát a weboldala, az búcsút mondhat az összes eddigi SEO eredményének

Ilyen formában ez sem igaz!

Egyrészt ismét kihangsúlyozom, hogy az algoritmus változás kizárólag a mobil eszközökről indított keresések találati oldalain való megjelenést befolyásolja.

Másrészt az adatok azt mutatják, hogy a mobil eszközökről indított keresések esetében átlagosan 21 %-os a nem mobilbarát oldalakra mutató URL-ek rangsor esése. Azon URL-eket azonban, amelyek az algoritmus-változás előtt az első oldalon voltak megtalálhatóak, kevésbé érintette a visszaesés. Ennek oka egyértelműen az, hogy más rangsorolási tényező tekintetében ezek az oldalak eleve erősebbek voltak, mint a 2., 3. oldalon megjelenők és így a „mobilbarátsági tényező” nem húzta le annyira az összeredményt.

Tehát amiért más SEO tényezők tekintetében már elértünk azt a Mobilegeddon nem teszi semmissé. Ez sajnos megint nem jogosít fel arra, hogy a megszerzett babérjainkon ücsörögjünk. A cinikusok szerint ugyanis, ha nem a Mobilegeddon, akkor majd egy másik soron következő algoritmus lesz az.

3. tévhit: Az egyetlen üdvözítő megoldás a reszponzív design

Hát úgy tűnik ez sem olyan egyértelmű!

Úgy érzem, hogy a reszponzív design az utóbbi időben a mobil eszközökön való megjelenítés és felhasználói élmény (user experience – UX) bálványává kezdett válni.

Nem szabad azonban elfelejtenünk, hogy a mobil-barát minősítés csak egyetlen faktor, amelyen kívül több mint 200 tényező befolyásolja egy weboldal pozícióját.

A tapasztalatok egy része azt mutatja, hogy van összefüggés a felhasználói élmény pontszáma (user experience score - PageSpeed Insight) és a „mobil-barát” besorolás között és ezért törekedni kell 80 pont feletti eredményre.

Úgy tűnik azonban – mobil böngészőkkel és lassabb processzorokkal különösen - hogy az oldal sebessége és betöltődése magasabb prioritást élvez.

Így lehetséges az, hogy a reszponzív oldalak – amelyek sokkal több kódot tartalmaznak és ezért lassabban töltődnek be – hátrébb sorolódnak a találati listában, holott mobil-barát minősítésük van. Ráadásul ez a hátrányos tulajdonságuk az asztali eszközről indított keresések esetében is megmutatkozhat!

Tehát amikor belefogunk egy százezer forintos nagyságrendű reszponzív design fejleszt(tet)ésébe, ne csak az előnyeivel legyünk tisztában, hanem a hátrányaival is! Gondoljuk át, hogy a webshop ún. mobil változata nem jelent-e költséghatékonyabb megoldást üzleti céljaink elérésére!

Aki szeretné a teljes cikket elolvasni, az KATTINTSON IDE >>>


Tetszik vagy másokat is érdekelhet ez a téma? Oszd meg velük!

vagy szólj hozzá itt:

 

Már megint foglalkoznom kellene a webáruházzal is!

Meg kellene csinálni ... !
Jó lenne átgondolni ... !
Be kellett volna állítani ... !
Ki kellene találni ... !
Fel kell tölteni ... !
Valamikor már ideje lenne aktualizálni ... !
Már régen le kellett volna cserélni ... !
Na igen! De ki és mikor?
Webáruház figyelmeztetés!
Az Ön webáruházának menedzserre van szüksége! Felveszi a kapcsolatot a webáruház menedzserrel?

Blogértesítő

Szívesen küldök értesítőt az új blog bejegyzésekről, csak kérnie kell!

Nevem
E-mail címem
Email még egyszer

Az adatvédelemről itt olvashat!


Én és a Facebook

Én és a Google+

Google+