JOG-BLOG

2015.07.15 07:04
A Fogyasztóvédelmi törvény módosítása
Változik a Fogyasztóvédelmi Törvény

Ismét változik a Fogyasztóvédelmi Törvény. A 2015. évi CXXXVII. törvény két törvényt is módosít. Az egyik

  • a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény; a másik
  • a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 2004. évi XXXIV. törvény

 

A kettő közül én természetesen az elsőt emelném ki. Az új törvény a Magyar Közlöny 102/2015. számában jelent meg 2015. július 13-án és a kihirdetésétkövető 60. napon lép érvénybe, vagyis, ha jól számoltam, akkor szeptember 10-én. Kiemelném belőle azokat, amelyeket rövid távon a legfontosabbnak tartok a webáruházak szempontjából.

 

 

 

Természetesen a működésük során - különösen a panaszok kezelése során - minden betű fontos, de mivel a tájékoztatási kötelezettségetet is érinti, ezért vásárlói panasztól függetlenül is lesz egy kis munkánk.

 

Tehát amit rövid távon a legfontosabbnak tartok - és emiatt szó szerint idézek az az, hogy "... tájékoztatásnak fogyasztói jogvita esetén ki kell terjednie a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületekhez való fordulás lehetőségére, valamint tartalmaznia kell a békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét. A békéltető testületekről történő tájékoztatási kötelezettséget világosan, érthetően és könnyen elérhető módon kell teljesíteni, internetes honlappal rendelkező vállalkozás esetén a honlapon..."

 

Mivel a webáruházak többsége minimum országos jelleggel működik, ez számomra azt jelenti, hogy a webáruházunk egy oldalát annak kell szentelnünk, hogy felsoroljuk az összes területileg illetékes békltető testület elérhetőségi adatait. Ráadásul a jövőben arra is figyelnünk kell, hogy amennyiben bármelyik változna, akkor frissítenünk is kell majd.  webshopmotor szolgáltatók részéről nagyon ügyfélbarát lépés lenne, ha lenne egy ilyen oldal, amit csak be kell kapcsolnunk.

 

Mivel tudjuk jól, hogy a tájékoztatási kötelezettségek hiányos teljesítése kedvenc és visszatérő bírsággal is együttjáró vesszőparipa, nem árt, ha időben felkészülünk.

 

A második fontos dolog, hogyha 2015. szeptember 10-e után visszautasítunk egy vásárlói panaszt, akkor (ismét szó szerint idézem) "... a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.”

A többi pont is érinti a panaszkezelési folyamatot, ezért érdemes az egészet elolvasni a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság oldalán, amelyet IDE KATTINTVA ÉRHET EL.

 

Tetszik vagy másokat is érdekelhet ez a téma? Oszd meg velük!

vagy szólj hozzá itt:

 

Már megint foglalkoznom kellene a webáruházzal is!

Meg kellene csinálni ... !
Jó lenne átgondolni ... !
Be kellett volna állítani ... !
Ki kellene találni ... !
Fel kell tölteni ... !
Valamikor már ideje lenne aktualizálni ... !
Már régen le kellett volna cserélni ... !
Na igen! De ki és mikor?
Webáruház figyelmeztetés!
Az Ön webáruházának menedzserre van szüksége! Felveszi a kapcsolatot a webáruház menedzserrel?

Blogértesítő

Szívesen küldök értesítőt az új blog bejegyzésekről, csak kérnie kell!

Nevem
E-mail címem
Email még egyszer

Az adatvédelemről itt olvashat!


Én és a Facebook

Én és a Google+

Google+