BOLT-BLOG

2014.07.07 11:30
Tényleg halott a SEO? És rossz ez nekünk?
Szédülsz a SEO -tól?

Ezt SEO szempontból így kell csinálni! Ezt így nem szabad csinálni, mert a Google majd jól megbüntet! Ezt még be kell írni hogy a kereső pók megtaláljon! Azt ki kell tölteni másképpen nem lesz optimális a keresőknek! Ezt tilos üresen hagyni, jól át kell gondolni, mert különben SEO hátrányba kerülünk! Nagyon nehéz már manapság, de hát hiába, SEO nélkül nem megy ...

Zúg már a fejünk a "SEÓZÁSTÓL"? Minden második ember SEO szakértő körülöttünk? Mit csináljunk. hogy SEO szempontból jók legyünk? Először gondolkodjunk

Ehhez szeretnék hozzájárulni a saját gondolataimmal, amiért lehet, hogy néhány vélt és valós SEO szakértő megkövez, de ki fogom bírni.

A kereső optimalizálás („seózás”) tudománya akkor kezdődött, amikor Google –nak elég volt néhány frappáns kulcsszót megadnunk ahhoz, hogy úgy gondolja, releváns tartalommal bír az oldalunk az adott témában és ezért méltán jelenít meg minket a találati listában.


A rengeteg manipuláció és konkrét átverés azonban véget vetett a bizalomnak. A Google lépésről lépésre olyan irányba fejlődött, ahol nem annak, hisz amit neki a különböző SEO praktikákkal üzenünk, hanem a „saját szemének”. Így dőlt le a „meta keywords”, a PageRank és a kulcszó sűrűség sokáig tisztelt bálványa és (szerintem) roskadozik jelenleg a keresőbarát URL intézménye is.


A „személyes találati lista” megjelenése pedig végképp a „seózás” kihalásának irányába mutat. Ráadásul gondold át! Miért akarná a Google, hogy ingyen legyen forgalom az oldalunkon, amikor ott a Google Adwords? (Ezzel kapcsolatban ajánlom ezt a cikket: Google is at war at SEO?


Mindebből az is következik, hogy az elmúlt években egyre nehezebbé és nehezebbé vált „irányítani” a figyelmét, amit azelőtt szinte napok alatt el lehetett érni, azt manapság hónapok verejtékes erőfeszítéseivel lehet, illetve ha nem értünk hozzá, akkor szakértőt kell fogadnunk, vagyis az időráfordításon túl pénzt is kell rá költenünk. Mire viszont a hosszú hónapok munkája megtérülne, esetleg megváltozik valami és kezdhetünk dolgozni az új irányban.

 

Mindezt látva és hallva a következő kérdések merültek fel bennem:

  • Egyáltalán mi a SEO? Amennyiben a keresőrobotoknak való "üzengetés" és a manipulálásukra alkalmas módszereket kivesszük a fogalomkörből, akkor mi marad?
  • Ezek nélkül a SEO halott? Mi marad utána? Tartalomépítés?
  • Amikor a Google szembe megy valaminek, akkor annak van esélye a túlélésre?
  • Lehet, hogy a SEO halála nem is lenne olyan rossz? Vagy legalábbis nem mindenkinek?
  • A SEO napjának leáldozásával esetleg ismét előnybe kerülnének azok, akik korrekt munkával és saját, jó minőségű tartalomból építkeznek, nem pedig szakértők által "agyonseózott" oldalakkal viszik el a forgalmat?
  • Kiszámolta-e valaki, hogy mennyit költünk az „ingyenes” forgalom elérésére (a saját időráfordításunk és/vagy szakértő kifizetése, stb.) és elgondolkodott-e azon, vajon tényleg olcsóbb volt-e így?
  • Vajon nem járnánk-e előrébb, ha a kereső manipulációjára fordított időt, pénzt, fáradságot kiemelkedő minőségű tartalom előállítására fordítanánk?
Seo_google

 

  • Tudjuk-e, hogy bizonyos algoritmusok minket webáruházasokat megmenthetnek egy-két időigényes feladattól és akár hatékonyabbak is lehetnek nálunk?

Nem azt mondom, hogy legyintsünk amikor meghalljuk a SEO betűszót és ne is foglalkozzunk vele egyáltalán. Egyértelmű, hogy a kereső algoritmusok néhány alapvető szabályát mindenkinek tudnia kell, aki online szeretne boldogulni. De nem azért, hogy minél nagyobb ráfordítással megtaláljuk rajta az egyre szűkűlő rést, hanem azért, hogy ne hibázzunk a tartalom építése közben. Persze ez egyúttal azt is jelentené, hogy egy szakma is kihalásra van ítélve ... És addig?

 

Tetszik vagy másokat is érdekelhet ez a téma? Oszd meg velük!
vagy szólj hozzá itt:

 

 

Már megint foglalkoznom kellene a webáruházzal is!

Meg kellene csinálni ... !
Jó lenne átgondolni ... !
Be kellett volna állítani ... !
Ki kellene találni ... !
Fel kell tölteni ... !
Valamikor már ideje lenne aktualizálni ... !
Már régen le kellett volna cserélni ... !
Na igen! De ki és mikor?
Webáruház figyelmeztetés!
Az Ön webáruházának menedzserre van szüksége! Felveszi a kapcsolatot a webáruház menedzserrel?

Blogértesítő

Szívesen küldök értesítőt az új blog bejegyzésekről, csak kérnie kell!

Nevem
E-mail címem
Email még egyszer

Az adatvédelemről itt olvashat!


Én és a Facebook

Én és a Google+

Google+