BOLT-BLOG
2014.04.07 09:29

Silány minőségűek a termékképek és mégis élünk!?

Nem mindegy milyen szögből készül a kép!

 

Az elmúlt néhány napot fotózással töltöttem, „magad uram, ha szolgád nincsen” alapon. Új termékek érkeztek és ismét rá kellett szánnom magam, hogy az egyik helyiséget ideiglenes fotóstúdióvá alakítsam.

 

Nincs elég ujjam ahhoz, hogy meg tudjam számolni hány ajánlatot kaptam eddig fotózásra. A webáruházasoknak szervezett konferenciákon is gyakori téma a termékek képi megjelenítése. Általában arról igyekeznek meggyőzni a hallgatóságot, hogy a profi kép a minimum és erre még rá lehet tenni egy lapáttal olyan alkalmazások igénybevételével, amelyek 3D élményt nyújtanak a tárgyak forgathatóságával, de az sem árt, ha minden termékről videót teszünk fel.

 

Már évekkel ezelőtt is egyenesen kihalással fenyegették meg azokat a webshopokat, akik nem „vérprofi” termékmegjelenítést alkalmaznak. Mégis alig változik a helyzet és nem terjedtek el rohamosan sem a profi tágyfotók, sem a „hipermegoldások”.

 

Vajon miért nem?

Először azt gondoltam, ez pusztán anyagi kérdés. Ahol nagy tömegben adnak el, vagy drága dolgokkal foglalkoznak, ott megéri kifizetni a profi fotóst, és valószínűleg meg is teszik, máshol pedig nem. De nekem úgy tűnik, nem erről van szó.

 

Talán a legszörnyűbb fényképekkel a műszaki cikkeket árusító webáruházakban találkoztam. Nagyon gyakori, hogy a gyártó oldaláról „elcsent” nem túl jó minőségű képeket teszik fel és ez általában mégsem korlátja az értékesítésnek. De mondjuk Lego-ról, vagy társasjátékokról, de még könyvről sem igen láttam profi tárgyfotót webáruházban. Az élelmiszerekről meg aztán pláne nem. Pedig azt gondolhatnánk, hogy ahol tömegterméket árulnak nagy mennyiségben, ott belefér az árrésbe, hogy „ütős” képeket készítsenek a termékekről.

 

Áááá, minek egy telóról, vagy egy mosógépről, vagy 1 liter tejről jó fénykép? Nem annak alapján vásárolom meg! – hallottam nem egyszer. Ok rendben van:

 

1) Elfogadom, hogy vannak termékek, ahol egyáltalán nem szolgál a vásárláshoz nélkülözhetetlen információval a fénykép (tej, anyacsavar, műanyag granulátum, csemperagasztó, vitamin, kutyakaja, stb.).

2) Azt is belátom, hogy bizonyos műszaki és egyéb tömegtermékek (mobiltelefon, fényképezőgép, mikro sütő, mosógép, stb.) esetében a vásárló máshol is láthatja, megnézheti, amit a webáruházban megvásárol és a technikai paramétereknek, illetve funkcióknak lényegesen nagyobb a szerepe a vásárlás során, mint a képnek.

 

De akkor mi a helyzet például a táskákkal? Rákerestem és megnéztem az első három találatot. Megdöbbenésemre találtam olyan webáruházat, ahol 5x5 cm-es homályos fotók alapján kellene döntenem arról, hogy megveszem-e a ridikült, illetve a hátizsákot, vagy sem. Ahol egész monitort betöltő táskákat találtam, ott a képminőséggel volt a baj, ráadásul nálam például az is számít, hogy milyen belülről.

 

Aztán jöttek a blúzok és az öltönyök, órák, kerékpárok, vagy például a Herendi Porcelánmanufaktúra webboltja és rá kellett jönnöm, hogy a fotósoknak továbbra is az esküvőkre kell koncentrálniuk, mert belőlünk webáruházasokból aztán nem gazdagodnak meg, vagy legalábbis nem tömegesen. Nemcsak rossz minőségűek a képek, de ha itt-ott jók is, a „funkcionális” dolgokat megmutató nézetek biztosan hiányoznak.

 

Mégis élünk és működünk. Tulajdonképpen nem értem. Nyugodtan írd meg a véleményed alább, hátha többen okosabbak vagyunk!

 

Amit azonban a saját tapasztalatom alapján leszűrtem az évek során, és amire esetleg másnak sem árt odafigyelni, aki nem tömegtermékekkel foglalkozik:

  • A „művészi” kompozíció és a csodás háttér nincs hatással az értékesítésre. (Most fognak megkövezni a profi fényképészek.) Minél nagyobb a tárgy maga a képen és minél „közelebbről” meg tudják nézni, annál jobb.
  • Érdemes előre kiválasztani a jellemző nézeteit a tárgynak és minden ilyen nézetben képet készíteni róla. Ne csak egy darab „szembe” kép készüljön, mert az emberek egy része nem tudja egyetlen képről térben elképzelni a dolgot.

 

Nem mindegy milyen részeteket emelünk ki!

 

  • A fényképek alapján az emberek többsége nem tudja „bemérni” a tárgy valóságos méretét. Gyakran derül ki, hogy a kisebbnek, vagy nagyobbnak véltek dolgokat, mint amekkorák azok valójában. Amikor ennek döntő szerepe lehet, akkor csináljunk olyan képet, amelyen valami közismert méretű tárgy is szerepel (pénzérme, gyufaskatulya, dobókocka, stb.)
  • Amikor fontos egy termék funkcionalitása, akkor igyekezzünk illusztrálni ezt képekkel is úgy, hogy eme funkciójának betöltése közben is lefényképezzük. Mondok egy példát: több ékszerdobozt adok el azóta, amióta nem csak magát a dobozt fényképezem, hanem ékszereket is teszek bele. Ráadásul egyre kevesebben választanak rossz méretű dobozt az ékszerhez, amit megrendeltek.
  • Szintén saját bőrömön szerzett tapasztalat, hogyha már valaki webáruházasdira adja a fejét és házon belül fényképez majd, ne sajnálja a pénzt egy tükörreflexes gépre. Zongorázni lehet a különbséget …

 

Tetszik vagy másokat is érdekelhet ez a téma? Oszd meg velük!
vagy szólj hozzá itt:

 

Már megint foglalkoznom kellene a webáruházzal is!

Meg kellene csinálni ... !
Jó lenne átgondolni ... !
Be kellett volna állítani ... !
Ki kellene találni ... !
Fel kell tölteni ... !
Valamikor már ideje lenne aktualizálni ... !
Már régen le kellett volna cserélni ... !
Na igen! De ki és mikor?
Webáruház figyelmeztetés!
Az Ön webáruházának menedzserre van szüksége! Felveszi a kapcsolatot a webáruház menedzserrel?

Blogértesítő

Szívesen küldök értesítőt az új blog bejegyzésekről, csak kérnie kell!

Nevem
E-mail címem
Email még egyszer

Az adatvédelemről itt olvashat!


Én és a Facebook

Én és a Google+

Google+