BOLT-BLOG
2014.04.16 12:19

Ünnepek előtt a webáruházban

Webáruházi kiszállítás ünnepek előtt

Az évek során azt tapasztaltam, hogy egyre többen hagyják az ünnepek előtti ajándék vásárlást az utolsó pillanatra. Ugyanakkor a webáruházból való rendelés esetén mindig felmerül a kétely, hogy vajon odaérnek-e a megrendelt ajándékok időben.

 

Valószínűleg az volt oka annak, hogy az ajándékvásárlási szezon a weben előbb kezdődött, mint a boltban és kb. 1 héttel az ünnepi dátum előtt viszont már erősen megritkultak a megrendelések. A kiszállítási határidőt firtató telefonok is elszaporodtak ebben az időben.

Ezért kb. 5-6 évvel ezelőtt egyszerűen kiírtam a főoldalra, hogy melyik az az utolsó pillanat, ameddig még lehet megrendelést leadni úgy, hogy át is vehessék a csomagot még ünnepek előtt. A bizonytalanság eloszlatásával sikerült „megnyújtani” az Internetes vásárlási időszakot kb. 2-3 nappal és természetesen ez több megrendelést is hozott a konyhára.

 

Igen ám, de az Internetes vásárlási szokások változását a szállító cégek nem tudták kapacitásban követni (nyilván gazdaságtalan nekik pl. a karácsonyi szezonra méretezni az egész éves kapacitásukat). Így aztán szállítási szerződés ide vagy oda, nem tudták a vállalt határidőt tartani. Nem egy és nem kettő esetben csak az utolsó pillanatban kikönyörgött extra fuvarral tudtam megoldani, hogy az ötpercenként telefonáló, teljesen kétségbeesett vásárló meg is kapja a terméket.

 

Így aztán örültem annak a lehetőségnek, hogy a Magyar Posta bevezette az új szállítási módot, amit úgy hívnak „szállítás PostaPontra”. Hasonlóképpen a már évek működő PickPack pontos megoldáshoz, itt is személyesen kell a csomagot átvenni, a kiválasztott Postán, vagy (ha erre szerződés van, akkor MOL kúton). Ez a megoldás az ünnepek előtti csúcsban is nagyon jól vizsgázott, általában a feladás másnapján ott voltak a csomagok az ügyfél által kiszállított postán.

 

Többször előfordult az is, hogy az ügyfélnek sürgősen kellett az áru, a lakcímére kérte, de egész nap nem voltak otthon és nem tudták időben átvenni a küldeményt. Azt pedig visszavitték a logisztikai központba és csak egy későbbi időpontban kísérleték meg újra a kézbesítést. Számukra is ideális megoldás, ha a lakhelyükhöz, vagy munkahelyükhöz közeli Postára kérik a csomagot.

 

Rohamosan elterjedt azok körében is, akik a minél alacsonyabb szállítási díjat tartják szem előtt, mert ők néhány száz forintnyi megtakarításért cserébe szívesen elmennek valahová átvenni a küldeményt.

 

Ennek a megoldásnak a biztosításában persze megint csak szerepet játszik – a szállítási szerződésen túl - a webáruház motor is, mivel a csak akkor kínálhatjuk ezt a megoldást a vásárlóinknak, ha webáruházunkba integrálható a PostaPontok kiválaszhatósága. (A webáruház motor kiválasztásával kapcsolatban az ÚTIKALAUZ webáruházasoknak című e-mail sorozatban olvashat többet!)

 

Tetszik vagy másokat is érdekelhet ez a téma? Oszd meg velük!
vagy szólj hozzá itt:

 

Már megint foglalkoznom kellene a webáruházzal is!

Meg kellene csinálni ... !
Jó lenne átgondolni ... !
Be kellett volna állítani ... !
Ki kellene találni ... !
Fel kell tölteni ... !
Valamikor már ideje lenne aktualizálni ... !
Már régen le kellett volna cserélni ... !
Na igen! De ki és mikor?
Webáruház figyelmeztetés!
Az Ön webáruházának menedzserre van szüksége! Felveszi a kapcsolatot a webáruház menedzserrel?

Blogértesítő

Szívesen küldök értesítőt az új blog bejegyzésekről, csak kérnie kell!

Nevem
E-mail címem
Email még egyszer

Az adatvédelemről itt olvashat!


Én és a Facebook

Én és a Google+

Google+